We begonnen in de klas van Kirsten bij de rekentafel. Daar liet Kirsten aan de hand van een heel groot blad zien dat ze kon tellen tot 10. Frappant was dat het in het Engels over het algemeen heel goed en snel gaat, maar dat in de Nederlandse versie de vinger nog wel eens te snel wil gaan voor het uitspreken, waardoor ze nummers overslaat. Dus moet je haar echt dwingen rustig aan te tellen en dan gaat het prima. Vervolgens liet ze ons zien hoe ze een histogram kon maken. Speelgoed van verschillend materiaal (hout, metaal, stof, plastic en papier) moest ze neerleggen in de juiste vakjes. Het was duidelijk dat Kirsten dit op basis van haar geheugen (dus eerder geoefend) kon doen, evenals het antwoord dat ze gaf op de vraag wat er zo makkelijk is aan plastic speelgoed, dat is namelijk makkelijk schoon te maken! Als puzzel koos ze de paashaas met zijn eieren, die was best moeilijk. Kirsten kan goed puzzelen en met een beetje hulp was hij snel gemaakt. Toen heeft ze ons het grote boek met het alfabet laten zien en horen, ze moeten dan de letter klank maken en de plaatjes die erbij staan op die pagina benoemen. De eerste 8 letters gingen heel gemakkelijk, daarna was het duidelijk moeilijker om de letter te herkennen, maar met de plaatjes erbij ging dat prima. De K sprong eruit!! Ze heeft ons ook een boekje voorgelezen van "A colour of his own, by Leo Leoni". Het is schitterend om te zien hoe goed dat geheugen van die kinderen werkt, de eertse 8 pagina's kon ze letterlijk voorlezen, de overige wist ze duidelijk nog wat de inhoud was geweest en maakte ze daar zelf haar verhaal omheen.
Tot slot liet ze ons nog de liedjes horen die ze zingen tijdens de muziekles. Daarbij gebruik makend van triangel, tamboerijn, sambaballen of gewoon figuren die ze met de hand maakt.
Wij hebben genoten en waren heel trots op haar.
Morgen zullen we over Carmen's student led conference schrijven.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten